Klik en download hier onze poster voor in uw clubhuis: ScoutingFestival_poster

Programma

U kunt zich op 20 mei de hele middag vermaken op het ScoutingBandFestival. Om 10.00 uur vind het defilé plaats in de binnenstad van Lochem. De bands starten vanaf het plein voor het gemeentehuis waarna men het centrum doorkruist. Op de kleine markt zullen de burgemeester van Lochem, de voorzitter van Scouting Nederland en de voorzitter van het organisatie comité het defilé afnemen. U bent van harte welkom deze openbare gelegenheid bij te wonen.

Vanaf 12.00 uur kunt u het festival terrein aan het Daniel Willemsenpad op. Op dat moment zijn ook de onderstaande activiteitenvelden open en kunt u deelnemen aan de activiteiten.

Om 12.30 uur is de opening van het bandconcours. Hier trekken alle bands over het wedstrijdveld en vind het nodige ceremonieel plaats. Het concours start om 13.00 uur en sluit om 16.00 uur.

Festival

Het Scouting Festival biedt naast de Scouting bands ruim 40 activiteiten in 7 verschillende gebieden voor kinderen in de leeftijden van 5 t/m 15 jaar. Hier links zie je welke activiteitengebieden er zijn (rivier, natuurtuin, laboratorium, buitenkeuken, avonturen bos, theater, speeldorp).

Ook treden ’s middags op het podium de bands Livin’ Room en Dat Doet De Das Om en er is van alles te eten en te drinken.

Plattegrond

Activiteiten

Rond 18.00 uur zullen de prijzen worden uitgereikt aan de bands en winnaars van de loterij. Het overgrote deel van de activiteiten voor kinderen zal dan ook sluiten of al gesloten zijn. De horeca is dan nog open.

Om 20.00 uur sluiten de laatste activiteiten en het terrein. Ook stoppen de bovengenoemde optredens op het podium.

Parkeren

Wilt u vooraan parkeren? Kom dan op de fiets! Er is een grote, onbewaakte, fietsstalling vrijwel op het festival. U bereikt deze vanuit Lochem over de Gageldijk. Vanuit Vorden ook trouwens.

Uiteraard houden wij er rekening mee dat u met de auto wilt komen. Er is gelegenheid tot parkeren op aangrenzend grasland. Verkeersregelaars en borden wijzen u hoe dit terrein dient te benaderen. Wij verzoeken u vriendelijk om niet te parkeren op het terrein van Zwembad De Beemd. Het zwembad heeft de capaciteit nodig voor haar eigen activiteiten. Indien ons parkeerterrein ontoereikend blijkt zullen de verkeersregelaars u verwijzen naar een alternatief.

Gratis?

Dankzij giften van bedrijven en stichtingen kunnen wij dit festival organiseren zonder dat u toegang hoeft te betalen. Van alle activiteiten die u op ons terrein aan treft hoeft u er geen te betalen.

Geweldige bands en artiesten treden voor u op zonder dat u er voor betaald.

En het colaatje dat u drinkt? Die kost u wel wat. Op het terrein kunt u evenementenmunten kopen waarmee u diverse consumpties kunt betalen. Er is ruim voldoende te drinken maar er is ook genoeg te eten.